2019년 01월 04일 _오늘의 TOEIC SPEAKING 문제
참여자수 : 297명
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2019년 01월 04일 _오늘의 TOEIC SPEAKING 문제
참여자수 : 297명
Directions:
In this part, you will be asked to propose a solution to the problem you hear about. You will have 45 seconds to prepare your response and 60 seconds to speak.
In your response, make sure to
• show that you understand the problem and
• propose how to deal with the problem.
[Question]W: I have one last item on the agenda for our weekly meeting. We are still having trouble getting regular customers used to ordering through the website rather than calling in their orders. Our market research team says this is because most of our loyal clients are elderly and not as adept with the Internet as younger generations. M: That’s true, and I think many of them don’t feel safe giving payment information online. They still have the perception that it is unsecure. W: Exactly. Unfortunately, it is too costly to rely on telephone operators, so we need to find a way to help our older customers adapt to the online service. I need all of you to think of a solution and call me with a plan for how we should solve the situation. |
[질문 해석]W: 우리의 주간 모임에 마지막 안건이 남아 있습니다. 우리는 여전히 기존 고객들이 전화로 주문하는 것이 아닌, 웹사이트를 통한 주문에 익숙해지도록 하는 것에 어려움을 겪고 있습니다. 우리의 시장 조사 팀에 의하면 이것은 대부분의 충실한 고객들은 연세가 드신 분들이고, 이들은 어린 세대들만큼 인터넷에 익숙하지 않기 때문입니다. M: 맞는 말이고, 저는 그들 중 대다수가 온라인으로 결제 정보를 제공하는 것을 안전하게 여기지 않는다고 생각합니다. 그들은 그것이 안전하지 않다는 인식을 여전히 갖고 있습니다. W: 정확합니다. 안타깝게도, 전화 상담원에 의지하는 것은 너무 비용이 많이 들기 때문에 우리는 연세가 많이 드신 고객들이 온라인 서비스에 적응할 수 있도록 도울 방법을 고안해야 합니다. 여러분 모두가 해결책을 생각해서 이 상황을 어떻게 해결해야 하는지에 대한 대책을 가지고 전화해 주시기 바랍니다. |
M: Good morning. This is Alex calling about the problem from our meeting. From what you mentioned during the meeting, I understand that our elderly clients don't feel comfortable making online purchases. My idea is to set up a step-by-step guide on the site that will help older people use the service. It will provide both text and visuals that describe what buttons they should press and what information they need to fill out. We can create a link to this guide at the top of our main page in large letters so that anyone who is confused will see it right away. After they follow these instructions, they will hopefully be more comfortable with the process. Please feel free to contact me if you have any questions. Thank you.
[지문 해석]M: 좋은 아침입니다. 저는 회의에서 나온 문제에 대해 전화하는 Alex입니다. 당신이 회의 동안 말씀하신 것에서, 저는 연세가 많으신 고객들이 온라인 구매를 하는 것을 불편하게 여긴다는 것을 알았습니다. 제 의견은 연세 많으신 분들이 서비스를 이용할 수 있도록 도울 단계별 가이드를 사이트에 만드는 것입니다. 그 가이드는 그들이 어떤 버튼을 눌러야 하고 어떤 정보를 채워야 할지를 설명하는 글자와 그림 모두를 제공할 것입니다. 혼동되는 사람들이면 누구나 바로 볼 수 있도록, 우리는 이 안내로 통하는 링크를 메인 페이지 가장 위에 큰 글씨로 배치해둘 수 있습니다. 이 설명을 따라 하고 나면, 그들은 절차를 보다 편안하게 느낄 것으로 기대됩니다. 질문이 있으시면 언제든 제게 연락 주세요. 감사합니다. |
[핵심 표현]agenda 안건 adept 능숙한 payment 결제 perception 인식 unsecure 안전하지 않은 adapt to~~에 적응하다 step-by-step 단계별 visual 시각 자료 press 누르다 |
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