1) 명사를 수식하는 분사의 의미상 주어
point) ing + 명사 + ing : 능동의 의미(명사가 ~하다)
p.p + 명사 + p.p : 수동의 의미(명사가 ~되다)
ex) They wanted cats to kill the rats (eating/eaten) their food supplies.
I saw the window (broken/breaking) by someone.
The boy (stealing/stolen) flowers from my garden.
The kitchen (painting/painted) with white.
5. 5형식 문장에서 분사의 의미상 주어
point) 주어 + 동사 + 목적어 + ing : 목적어가 ~하다(능동)
+ 동사 + 목적어 + p.p : 목적어가 ~당하다(수동)
ex) I heard my name (calling/called) by someone.
I saw her (beating/beaten) a boy.
I saw her (beating/beaten) by a boy.
He kept his students (doing/done) the project.
He kept the horse (tying/tied) to a tree.
6. 분사구문에서의 의미상 주어
point) ing ~ , 주어 + 동사 ~ : ~가 ~하다(능동)
p.p ~, 주어 + 동사 ~ : ~가 되다(수동)
ex) (Hearing/Heard) his voice on the telephone, I noticed right away who
was calling me.
(Asking/Asked) the many questions, the reporter interviewed the man.
= When he asked the many questions, the reporter interviewed the man.
(Asking/Asked) why he chose the job, the man replied "I just like it."
= When he was asked why he chose the job, the man replied "I just like
it."
(Living/Lived) in the country, I am very healthy.
(Writing/Written) in haste, the book has many faults.
<연습 문제>
1. (Entering/Entered) the shop, I looked around and bought many clothes.
2. (Bringing/Brought) up independently, James can decide and do things on
his own.
3. All things (considering/considered), he is the best man for the job.
7. 접속사 있는 분사구문
point) 접속사(when, while, though, if, as등) + ing ~, 주어 + 동사 ~ : 능동
접속사(when, while, though, if, as등) + p.p ~, 주어 + 동사 ~ : 수동
ex) When (asking/asked) why the species became extinct, he explained that
the pesticides polluted the water.
Though (loving/loved) him, I won't marry him.
If (using/used) properly, the nuclear energy can be of great help.
<연습 문제>
1. Once (learning/learned) a language, we cannot easily forget it.
2. If (doing/done) properly, a handshake gives the impression of strength
and honesty.
3. When (asking/asked) to define jazz, he replied, "When you've got to ask
what it is, you'll never get to know."
번호 | 제목 | 글쓴이 | 조회수 |
---|---|---|---|
53 | [기타] 텝스 문법/독해 고득점비법 [1] | 텝스러 | 4196 |
52 | [청해] [청해] 각 파트별 공략제시 [1] | 마마보이 | 4225 |
51 | [어휘] ※텝스[TEPS] 어휘 전략 휘리릭~ [1] | 텝스로 바꾸자 | 4631 |
50 | [기타] ◀TEPS 시험날을 위한 Tip▶ [2] | 탭스도사 | 4842 |
49 | [청해] ◈TEPS 고득점을 위한 청취 전략 - 5 [1] | 텝스로 바꾸자 | 5029 |
48 | [청해] ◈TEPS 고득점을 위한 청취 전략 - 4 [1] | 텝스로 바꾸자 | 3382 |
47 | [어휘] 시험가기전에 이것만이라도 알고가자!! (30개) | 텝스짱 | 4791 |
46 | [어휘] 텝스 이디엄 정리!!!!(20개) | 텝스도사 | 5430 |
45 | [어휘] 텝스 이디엄 정리!!!!(20개) | 텝스도사 | 3659 |
44 | [청해] ◈TEPS 고득점을 위한 청취 전략 - 3 [3] | 텝스로바꾸자 | 3145 |
43 | [어휘] 단어 쉽게 외우는 방법 [4] | 칼바람 | 7249 |
42 | [기타] 알아 둬야 할 표현 50개!!! [1] | 텝스로바꾸자 | 4165 |
41 | [기타] \" 꼭 알아야할 표현 200제\" [5] | 텝스로바꾸자 | 5023 |
40 | [청해] ◆Listening 기본 요령◆ [1] | 텝스로바꾸자 | 4231 |
39 | [기타] 시험보러가기전 읽어볼 표현모음 ^^ [2] | 포레스트 | 3897 |
38 | [청해] ◈TEPS 고득점을 위한 청취 전략 - 1 [1] | 텝스로바꾸자 | 3695 |
37 | [기타] 상황별 텝스 표현 ★ Greeting and Introduction★ [2] | 텝스짱!! | 4243 |
36 | [어휘] 어휘50개 외워보자구여!~~^^ [1] | 텝스로바꾸자 | 4292 |
35 | [어휘] [어휘] 문어체25^^ [1] | 소프트아이스끄림 | 3294 |
34 | [기타] 구어체 표현 25문장 (25~50번) [2] | 소프트아이스끄림 | 3465 |
33 | [기타] 구어체 표현 25문장 [4] | 소프트아이스끄림 | 4311 |
32 | [어휘] 텝스기본을 잡는 어휘1탄 [1] | 텝스티쳐 | 3656 |
31 | [기타] teps 동사와 문형을 통째로 외웁시다! [1] | 텝스티쳐 | 3717 |
30 | [독해] TEPS 비법-RC Tip [3] | 하늘을달리다 | 4635 |
29 | [청해] 꼭 알아야할 파트별 청해 Tip! [2] | 순정 | 3723 |
28 | [독해] ___-- 독해 비법 --___ [3] | 삽질쟁이 | 4899 |
27 | [기타] 정답을 한번호로 찍었을때 감점 [2] | 콩다방 | 7937 |
26 | [기타] 시험볼때 유의사항, 진행순서 / 고사장정보 [3] | 콩다방 | 3873 |
25 | [기타] 메인토픽 찾기 [4] | 동해안 | 3729 |
24 | [어휘] 주제별어휘예요~ [2] | 강남제비 | 4642 |
해커스영어는 유익한 게시판 이용을 위해 아래와 같은 내용을 포함한 게시글/댓글의 등록을 금지합니다.