2021년 02월 12일 _오늘의 TOEIC SPEAKING 문제
참여자수 : 821명
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2021년 02월 12일 _오늘의 TOEIC SPEAKING 문제
참여자수 : 821명
Directions:
In this part, you will be asked to propose a solution to the problem you hear about. You will have 45 seconds to prepare your response and 60 seconds to speak.
In your response, make sure to
• show that you understand the problem and
• propose how to deal with the problem.
[Question]Hello. This is Denise Simon calling from the sales department. Since you are the manager of the customer service department, I need your advice. I have a number of new staff joining my sales team next week, and I would like to train them in customer interactions and communication. The problem is that customer service is not my area of expertise, so I don’t have any idea how to teach them these skills. And I need to come up with a plan by this Friday, which means that I don’t have a lot of time. Please let me know how I can develop an effective training workshop. My number is 555-5267. Thank you. |
[질문 해석]안녕하세요. 저는 판매부에서 전화드리는 Denise Simon입니다. 당신이 고객 서비스부의 관리자이기 때문에, 저는 당신의 조언이 필요합니다. 다음 주에 우리 판매팀으로 입사할 여러 명의 신입 사원들이 있는데, 저는 고객 상호작용과 의사소통에 관해 그들을 교육하고 싶습니다. 문제는 고객 서비스는 제 전문 분야가 아니어서, 그들에게 그 기술들을 어떻게 가르쳐야 하는지 모른다는 것입니다. 그리고 저는 이번 주 금요일까지 교육 계획을 생각해내야 하는데, 이는 시간이 많이 없음을 의미합니다. 제가 어떻게 해야 효과적인 교육 워크숍을 개발할 수 있는지 알려주세요. 제 번호는 555-5267입니다. 감사합니다. |
Hi, Ms. Simon. This is Earl Hartman returning your call. I just listened to your message and understand that you want to train your new staff in customer interactions and communication, but are not sure how to do it. I also understand that your deadline for creating a plan is Friday. I suggest that you read through the employee training manuals. They include information about the exact skills you mentioned. You should also download the sample workshop plan from the company’s intranet. You can use it as a guide for creating your own. If you would like to discuss this further, feel free to call me at 555-3320. Thanks.
[지문 해석]안녕하세요 Ms. Simon. 저는 당신의 전화에 답변하는 Earl Hartman입니다. 저는 방금 당신의 메시지를 들었고 당신이 신입사원들에게 고객 상호작용과 의사소통에 관해 교육을 하고 싶지만 어떻게 하는지 잘 모르겠다는 것을 알았습니다. 또한 계획 수립의 마감일이 금요일이라는 것도 이해했습니다. 저는 당신이 직원 교육 매뉴얼을 읽어보기를 제안합니다. 그것에는 당신이 언급한 정확한 기술들에 대한 정보를 포함합니다. 당신은 또한 회사 인트라넷에서 샘플 워크숍 계획을 내려받을 수도 있습니다. 당신의 것을 만드는 데 그것을 지침으로 사용할 수 있습니다. 이에 관해 더 논의하고 싶으시다면 편하게 555-3320으로 전화주세요. 감사합니다. |
[핵심 표현]interaction 상호작용 communication 의사소통 expertise 전문 지식(기술) effective 효과적인 guide 지침 |
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