2021년 01월 01일 _오늘의 TOEIC SPEAKING 문제
참여자수 : 953명
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2021년 01월 01일 _오늘의 TOEIC SPEAKING 문제
참여자수 : 953명
Directions:
In this part, you will be asked to propose a solution to the problem you hear about. You will have 45 seconds to prepare your response and 60 seconds to speak.
In your response, make sure to
• show that you understand the problem and
• propose how to deal with the problem.
[Question]W: Before we end the meeting, I'd like to briefly discuss a problem that a supervisor brought up. Some customers at our department store have complained that our sales representatives are rude and unhelpful. M: That's right, Jane. I saw one sales representative talking to another, and they were ignoring a customer who had a question. We need to deal with this problem right away. W: I agree, or we'll start losing our customers. We don't have time to discuss a solution right now, so I'd like all of you to come up with a way to take care of this. I'd like you to call me before the end of the day and tell me how you would handle this. |
[질문 해석]여자: 회의를 마치기 전에, 관리자가 제기한 문제를 간단하게 논의하고 싶네요. 우리 백화점의 몇몇 고객들이 우리 판매원들이 무례하고 손님을 선뜻 도우려 하지 않는다고 불평했습니다. 남자: 맞아요, Jane. 저는 한 판매원이 다른 사람에게 이야기하는 것을 봤는데, 그들은 질문이 있었던 고객을 무시하고 있었어요. 이 문제에 대해 즉각 대처해야 합니다. 여자: 저도 동의해요, 그렇지 않으면 우리는 우리 고객들을 잃게 될 겁니다. 지금 당장은 해결책을 논의할 시간이 없으니, 여러분 모두가 이 문제에 대처할 방법을 찾아내 주셨으면 합니다. 오늘이 가기 전에 제게 전화해서 여러분이라면 이것을 어떻게 처리하실 것인지 알려주세요. |
I'm calling about the problem you brought up at the meeting. You asked us to come up with some ideas on how to deal with the sales representative problem. Well, I think the last time the sales representatives had training was when they started with the company, so it might be good to hold a series of trainings on dealing with customers, especially being more service-oriented. And another thing we could do is get the supervisors to be more active in monitoring what’s happening in the store. That way, the sales reps will be on their toes, making sure they’re getting the job done right. I also have ideas how we can implement my suggestions. If you need more help, please contact me.
[지문 해석]회의에서 제기하신 문제에 대해 말씀 드리고자 전화 드립니다. 우리에게 판매 사원 관련 문제를 어떻게 대처할 지 의견을 생각해 보라고 하셔서요. 음, 제 생각에 판매 사원들이 마지막으로 교육을 받았던 때가 그들이 회사 업무를 막 시작했을 때인 것 같아요. 그래서, 고객들을 상대하는 것에 관한, 특히 서비스지향적인 태도를 갖는 것에 관한 일련의 교육을 시행하면 좋을 것 같습니다. 그리고 우리가 할 수 있는 또 다른 일은 관리자들이 매장 안에서 일어나는 일에 대해 좀 더 적극적으로 감시하도록 하는 것입니다. 그렇게 하면, 판매 사원들은 정신을 바짝 차리게 되어, 업무를 제대로 처리하도록 확실히 할 수 있을 것입니다. 제 제안을 어떻게 시행할 것인지에 대한 의견도 갖고 있습니다. 더 도움이 필요하시면, 제게 연락 주세요. |
[핵심 표현]briefly 간단히 bring up 제기하다 unhelpful 선뜻 도우려 하지 않는 ignore 무시하다 solution 해결책 come up with ~을 찾아내다, 생각해 내다 a series of 일련의 especially 특히 service-oriented 서비스지향적인 monitor 감시하다, 관찰하다 implement 시행하다 |
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